Cookies- og privatlivspolitik  AIsummit_square-05

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

 

Personoplysninger

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.

Sikkerhed
Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om “Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: . Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:

VERTICA A/S
Åboulevarden 69
8000 Aarhus C

 

Hvordan prioriterer du dine AI projekter, når du egentlig ikke rigtig har budget (eller tid) til det?

v. Line Vittrup

Hos Pressalit i Ry har de, ligesom mange andre virksomheder, haft udfordringer med at finde de rette AI-anvendelser og navigere i, hvordan de skulle komme videre. Line Vittrup, Digital Transformation Specialist ved Pressalit, vil guide os gennem deres tanker omkring AI; Hvor begyndte de? Hvordan har de integreret AI i deres processer? Og hvordan har de prioriteret deres projekter?

TBA

v. TBA

Indsæt beskrivelse

Fra kælderen til tredje sal: AI teamets rejse i Salling Group

v. Miklas Strøm Kristoffersen

Hvordan går man fra at være et lille nicheteam til at blive en central del af fremtiden for en af Danmarks største virksomheder? Miklas fra Salling Group vil dele den inspirerende rejse, som AI-teamet har taget. Hør en ærlig fortælling om de udfordringer og succeser, de har oplevet, og hvordan de har formået at integrere AI som en kernekomponent i virksomhedens IT-strategi. Få indsigt i de konkrete projekter, der har banet vejen, og de værdifulde læringer, der har formet teamets udvikling.

Saxo Bank: AI i den finansielle verden

v. Jeppe Reitz

Indsæt beskrivelse

Microsoft Copilot Adoption - Kundeoplevelser og perspektiver på fremtiden

v. Rasmus Knappe

I denne præsentation om Microsoft Copilots vil vi dele vores erfaringer med, hvordan vores kunder tager denne transformative teknologi til sig, og hvilke fordele de opnår. Vi vil præsentere kundecases, der fremhæver de praktiske anvendelser og potentialet i den AI-teknologi, der er integreret i de Copilots, som kunderne adopterer, konfigurerer og bygger videre på. For at sikre etisk og fair anvendelse vil alle diskussioner være baseret på principperne om ansvarlig brug af AI.

Anna & Claras kreative leg med AI

v. Peder Christensen, AI Strategist & Rasmus Skjøtt, CDO

Er De klar til en fortælling om søstrenes AI-rejse? Anna & Clara byder indenfor til en hyggelig og munter beretning om, hvorledes man med stor succes kan implementere AI i sin organisation på en ganske anderledes facon. De vil erfare, hvordan en legende og eksperimenterende tilgang til AI har vist sig at være særdeles gavnlig for søstrene. “Det er ganske forunderligt, hvad leg og kreativitet kan bidrage med”, bemærker Anna. Clara stemmer i “Jovist kære Anna. Det er en sand fornøjelse at se, hvorledes idéer sprudler, når først man har love at more sig med teknologien“. Lad os fortælle Dem om vores rejse, hvor vi gav os tid til at udforske AI’s mange muligheder gennem små, sjove eksperimenter, og hvorledes dette har ført til en blomstrende interesse for AI på tværs af hele organisationen. 

AI: Sådan gør de bedste

v. Niels Lunde

AI udvikler sig med en rivende hast, og det kan være svært at overskue, hvordan man kan udnytte den nye teknologi til at skabe værdi.

Når Niels Lunde iagttager de bedste danske og udenlandske topchefer, ser han et mønster i hvordan de arbejder med AI. Hør om de fem vigtigste prioriteter netop nu, når det gælder om at skabe værdi med AI.

AI-strategier: Fra nutidens trends til morgendagens succes

Anna Katrine Matthiesen, Partner

Da internettet først kom frem, var det kun få, der kunne forestille sig dets fulde potentiale. I dag står vi ved en lignende skillevej med kunstig intelligens (AI). Men hvordan kan vi identificere AI’s forretningsmæssige potentialer for fremtiden? Hvordan spotter vi de næste store AI-trends? Og hvordan sikrer vi, at vores virksomhed kan følge med?I denne talk vil vi dykke ned i de største AI-trends lige nu og analysere dem, der allerede er mislykkedes (hej, AI pin). Vi vil også præsentere en metode, der kan hjælpe dig med selv at identificere de kommende AI-trends. Lyt med og få indsigt i, hvordan din virksomhed kan navigere i AI-landskabet og udnytte teknologien til at skabe fremtidens forretningsmuligheder.

AI til søs: Data-dreven drift øger salget og halverer planlægningstiden hos Molslinjen

v. Lasse Janerka, Director, Business Optimization & Digital

Når man arbejder med verdens største hurtigfærger, skal der være fart på forudsigelserne. Evnen til præcist at kunne forecaste antallet af passagerer og køretøjer på hver afgang er essentiel for at kunne optimere driften og indtjeningen hos Molslinjen.

Lasse fra Molslinjen vil fortælle, hvordan de har udviklet en AI-drevet Forecasting Engine. Løsningen erstatter mange manuelle processer ved at laste en færge med et data-drevet setup, der har reduceret planlægningstiden med 60 procent. Samtidigt har Molslinjen nedbragt antallet af forsinkelser, mindsket færgernes CO2-aftryk, højnet medarbejdertilfredsheden og ikke mindst skabt nye muligheder for dynamisk prissætning og salg af billetter

Tidligere på året modtog løsningen den prestigefyldte Franz Edelman Award, der er verdens største pris inden for Operations Research. Oplægget vil fokusere på, hvordan AI-teknologien er blevet en integreret del af den daglige drift hos Molslinjen, samt hvordan løsningen kan fungere som inspiration til andre brancher, hvor forecasting også er en afgørende del af forretningen. 

Skab stærke konkurrencefordele med AI

v. Brian Andersen, Group Digital Director

Brian vil fortælle hvordan Matas Group over de sidste 2 år har brugt generativ AI til at skabe konkurrencefordele, som kan mærkes på bundlinjen. Siden generativ AI fik sit gennembrud i slutningen af 2023, har Matas Group arbejdet systematisk med at opbygge viden i organisationen. De har søsæt en række konkrete projekter, hvor de har høstet stor læring om AI’s styrker og begrænsninger. Brian kigger også frem og giver sit bud på hvilken betydning generativ AI vil få for retail i de kommende år. 

Innovating Denmark: The Transformative Power of AI

v. Rasmus Bisgaard, Nvidia, Regional Business Lead Denmark

Kom og vær med til en spændende præsentation af NVIDIA, hvor vi udforsker, hvordan kunstig intelligens forvandler Danmarks teknologiske landskab. Rasmus Bisgaard fra NVIDIA vil vise, hvordan de nyeste AI-løsninger driver innovation og bæredygtig vækst. 

Opdag, hvordan NVIDIAs banebrydende teknologier, især generativ AI, hjælper danske virksomheder og universiteter med at nå nye højder. Den hurtige AI-udvikling kræver hurtig og smart tilpasning fra virksomhederne.  

Hør om virkelige eksempler, succeshistorier og fremtidspotentialet for AI i Danmark. Denne præsentation er et must for ledere, innovatører og alle nysgerrige på AI’s transformative kraft i denne spændende tid. 

AI etik & governance i Novo Nordisk

v. Jakob Thrane Mainz, Senior AI Ethics Lead

Hvordan sikrer Novo Nordisk en etisk tilgang til AI? Jakob dykker ned i de grundlæggende principper for AI etik, og hvordan Novo Nordisk aktivt arbejder med disse principper i organisationen. 

Oplægget vil også fokusere på, hvordan Novo Nordisk arbejder på at opbygge et robust AI governance program for at sikre compliance og være klar til EU’s AI Act.